poniedziałek, 26 listopada 2012

rogaliki krucho-drożdżowe dla smakosza

Pod czas porannych zakupów przechodziłam koło piekarni i zauważyłam rogaliki na wystawie. Czasami zdarzało mi się kupować takie. Tym razem postanowiłam nie iść na łatwiznę i postanowiłam zrobić je sama. Poszperałam na  internecie i postanowiłam zrobić rogaliki według Ewy Wachowicz. Ostatnio jakoś często korzystam z jej przepisów. Jak zwykle, przystosowałam je do mojej diety i  zrobiłam je z mąki pełnoziarniste z dodatkiem dżemu śliwkowego na fruktozie. Moje krucho drożdżowe cuda właśnie stygną sobie na brytfance, a ciasteczkowy aromat rozniósł się już po domu. Oczywiście  nie byłabym sobą jakbym już jednego nie spróbowała. Rogaliki wyszły bardzo smaczne, przepis polecam wszystkim:)



Składniki:
500 g mąki
2 jajka
250 g margaryny
łyżeczka cukru
50 g drożdży
2 łyżki śmietany kwaśnej
szczypta soli
cukier puder do posypania







Wykonanie: Rozpuścić drożdże z cukrem i śmietaną. Mąkę wyspać na stolnice dodać roztopione drożdże i margarynę. Ze składników należy wyroić gładkie ciasto i włożyć je na 30 minut do lodówki. Następnie należy je rozwałkować i wykroić trójkąty. Na koniec każdego trójkąta ułożyć trochę marmolady lub dżemu i zwinąć. Gotowe rogale należy ułożyć na brytfankę i piec w 180 stopniach 20 min. gotowe ciastka można posypać cukrem pudrem. Smacznego! 



10 komentarzy:

  1. Kocham rogaliki ;)) Już wiem,co wypróbuję za 2 tygodnie :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie wyglądają i pysznie!
    może warto wyłączyć weryfikację obrazkową?

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak domowe rogaliki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dawno nie jadłam domowych rogalików - czas się zmobilizować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj ja tez ,dawno nie jadlam takich okazow

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham wszystko co drożdżowe, nieważne czy na słodko czy na słono. Twoje rogaliki mówią...bierz mnie.:)

    OdpowiedzUsuń